Klachtenregeling

Klachtenregeling

De Utrechtse Tandartspraktijk vindt het belangrijk om u de best mogelijke tandheelkundige zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Het is ons streven om alle klachten in goed overleg met u en naar tevredenheid op te lossen. Hieronder kunt u lezen welke stappen u als patiënt kunt nemen als u een klacht heeft (klachtenregeling).

Indien u niet tevreden bent
U kunt uw opmerking, suggestie of klacht kenbaar maken bij uw behandelaar of de balie/praktijkmanager. Ook kunt telefonisch contact opnemen (030-7601152). Vervolgens bespreken wij uw opmerkingen intern met de verantwoordelijke betrokkenen en nemen wij binnen drie dagen contact met u op.

Klachtenregeling
Wij proberen samen met u een oplossing te vinden. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan is het misschien goed om te weten dat u terecht kunt bij de KNMT klachtenregeling waar wij bij zijn aangesloten.

De klachtenregeling van deze tandheelkundige beroepsorganisaties voldoen aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgverlener stelt. De KNMT kan bemiddelen of overgaan tot een formele behandeling van uw klacht en een uitspraak doen. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden. Meer informatie kunt u opvragen op https://www.knmt.nl/voor-patienten/ik-ben-ontevreden-wat-nu