Algemene Voorwaarden – De Utrechtse Tandartspraktijk
1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen, afspraken en dienstverlening van De Utrechtse Tandartspraktijk. Door het maken van een afspraak gaat u akkoord met deze voorwaarden.
2. Facturatie en Betaling
De Utrechtse Tandartspraktijk werkt samen met Infomedics voor de facturering van onze diensten. Na uw behandeling ontvangt u een factuur van Infomedics, welke binnen de gestelde termijn dient te worden voldaan. Voor vragen over betalingen of facturen kunt u rechtstreeks contact opnemen met Infomedics via hun website of klantenservice.
3. Tarieven
De tarieven voor behandelingen binnen De Utrechtse Tandartspraktijk zijn vastgesteld volgens de richtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). De actuele tarieven zijn beschikbaar in de praktijk en op onze website.
4. Afspraken en Annuleringen
Afspraken dienen uiterlijk 24 uur van tevoren te worden geannuleerd. Dit kan telefonisch of per e-mail. Indien een afspraak niet tijdig wordt geannuleerd, behouden wij ons het recht voor om kosten in rekening te brengen volgens de C90-code (niet nagekomen afspraak). Deze kosten worden vermeld in onze welkomstbrief en in de brief die wordt verstuurd wanneer een patiënt niet op de afspraak verschijnt.
5. Herinnering van Afspraken
Als service sturen wij een herinnering per telefoon en/of sms voorafgaand aan uw afspraak. Het ontvangen van een herinnering is echter geen garantie en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Het blijft te allen tijde uw eigen verantwoordelijkheid om de afspraak na te komen of tijdig te annuleren.
6. Niet nagekomen Afspraken
Indien u niet op uw afspraak verschijnt zonder tijdige annulering, ontvangt u een schriftelijke bevestiging van de niet nagekomen afspraak. In dit geval kunnen de kosten voor de niet nagekomen afspraak aan u worden doorberekend conform de geldende C90-code. De hoogte van deze kosten wordt bepaald aan de hand van de gereserveerde tijd en kan variëren.
7. Betalingsvoorwaarden
Indien u de factuur niet binnen de gestelde betalingstermijn voldoet, kan Infomedics of een door hen ingeschakelde partij incassomaatregelen treffen. Eventuele incassokosten die voortvloeien uit een te late betaling zijn voor rekening van de patiënt.
8. Aansprakelijkheid
De Utrechtse Tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat wij zijn uitgegaan van door of namens de patiënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
9. Privacy en Verwerking Persoonsgegevens
De Utrechtse Tandartspraktijk respecteert de privacy van alle patiënten en draagt zorg voor de vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens. Wij verwerken uw persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Meer informatie over ons privacybeleid is te vinden op onze website.
10. Klachtenregeling
Mocht u onverhoopt een klacht hebben over de geleverde zorg of dienstverlening, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. De Utrechtse Tandartspraktijk is aangesloten bij een erkende klachtenregeling conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).